Ma reggel a tranzit.hu munkatársai az irodába belépve arra lettek figyelmesek, hogy képzőművészek rendezték át a hétvége folyamán a bukaresti művész páros, Anca Benera és Arnold Estefán Olyan kevesen voltunk és olyan sokan maradtunk című kiállításának terét.
Tulisz Hajnalka, Mécs Miklós: Pop Aranka halotti tora, 2013. november 17., tranzit.hu iroda
fotó: Tulisz Hajnalka
A Pop Aranka halotti tora névre keresztelt akciót Tulisz Hanalka és Mécs Miklós az általuk szervezett R.I.P. – Really Important People című pandant kiállítás (2013. november 10., Farkasréti temető 10/b parcellája) finisszázsaként hajtották végre egy tucatnyi látogató társaságában. Mindez az acb Galériában rendezett Major János sírkőfelvételei című kiállítás bezárása után két nappal, november 17-én este történt a tranzit.hu munkatársai tudtán kívül. Az eset illetéktelen behatolásnak nem nevezhető, hiszen a művészek egy olyan kulccsal jutottak be, melyet korábban egyikük az irodától asszisztensi feladatok ellátására kapott.
Tulisz Hajnalka, Mécs Miklós: Pop Aranka halotti tora, 2013. november 17., tranzit.hu iroda
fotó: Tulisz Hajnalka
Nagy dilemma övezte a művészek bennfentességére épülő intervenciót abban a tekintetben, hogy visszaállítsuk-e az eredeti állapotot vagy sem. Már csak azért is, mert épp a mai nap látogatott el hozzánk a wales-i Mostyn igazgatója, Alfredo Cramerotti, hogy megnézze a bukaresti művészek kiállítását. Végül vele és Tulisz Hajnalkával beszélgettünk arról, miért itt és most készült, illetve hogy lebontsuk-e vagy sem a kiállított művekre telepedő installációt.