AJÁNLÓ

Felirat: 2015-re azokra a művészekre, akik visszautasítják a szórakoztatóiparban való részvételt elkerülhetetlenül rosszabb életkörülmények várnak.

Ismeretlen elkövetők

Bűnözők, cinkosok vagy áldozatok-e a kortárs művészek? Ha igen, pontosan mit követtek el és ki ellen? Hila Peleg filmje, A Crime Against Art, egy 2007. februárjában, Madridban megrendezett fiktív koncepciós perre épül. A unitednationsplaza két tagja, Anton Vidokle és Tirdad Zolghadr által rendezett per a művészeti világ kafkai paródiája, amelyben semmire sem derül fény, de sok minden szóba kerül. Vasif Kortun és Chus Martinez vádol, Charles Esche védelemre kell, Jan Verwoert pedig itélkezik. A kereken 100 percre vágott és először a tavalyi Berlinalén bemutatott jogi drámában a művész szerepét játszó Setareh Shabazi mellet Maria Lind és Liam Gillick is feltűnik.

A Crime Against Art, New Museum of Contemporary Art, 235 Bowery, New York, New York, 10002. 2008. március 21.

UNITEDNATIONSPLAZASTUDIOS PRESENT: A CRIME AGAINST ART (e-flux)


Pipilotti és sokan mások 

Pipilotti Rist zenés videóklippjei a 80-as évekbeli MTV videók tökéletes ellentétei: hangyásak és homályosak, remegnek és torzítanak, de legfőképpen nevetségesek. A burleszk-hősnő és hiszterika-komika szerepeit váltogató Rist videóiból az Ubu Gallery által fenntartott honlap ad válogatást. És ha már ott járunk, ne sajnáljuk az időt arra hogy Raoul Hausmann Dadaista hangosverseitől Robert Smithson 70-es évekbeli fimjein keresztül Mike Kelley videóiig terjedő repertoárt alaposan szemügyre vegyük. A 20. századi avantgárd Magyarországon csak nehezen hozzáférhető művei és dokumentumai, legyenek szövegek, zenék vagy mozgó és álló képek, az Ubu Weben ingyen és bérmentve,a nap 24 órájában elérhetőek.
 
Nagyon sötét kamra 

Azt hogy a fényképezésnek, a technológiának és az ipari társdalomnak mi köze egymáshoz nem kell magyarázni. Vagy mégis? És mi köze egy Michelin gumi kereskedelmi katalógusba illően szenvtelen fotójának Vietnámhoz? A los angelesi Christopher Williams által koncipiált, de sosem saját kézzel kivitelezett fotók a fénykép ürességére reflektálnak. Ahogy a Raymond Aron szellemét idéző kiállítás sajtóközleményéből kiderül, ami a fényképeken látható az a kontextus függvényében állandóan változik – nemcsak az úgynevezett valósághoz nincs köze, de mint információ hordozó is haszontalan.

Christopher William, For Example: Dix Huits Le_ons Sur La Société Industrielle (Revision 7), David Zwirner, 525 West 19th Street, New York, New York, 10011, 2008. február 14. – március 29.

Sajtó anyag (PDF, angolul)
Sajtó anyag fotókkal (PDF, angolul)

© 2019 Tranzit Hungary Közhasznú Egyeslüet

A tranzit program fő támogatója az Erste Alapítvány