A TÁP a Halásztól eredeztethető rossz színház mellett kötelezi el magát. Manifesztumukban is utalnak "hagyományőrző" szándékukra: "Ápolnunk, TÁPlálnunk kell a rossz színház ősi hagyományát, meg kell őriznünk a következő generációk számára". Performanszaik nagy részét szinte próbák nélkül, előre rögzített struktúra nélkül, az adott helyre, alkalomra, közönségre reagálva hozzák létre. Formai kísérletező színházként definiálják magukat, az új technológiák, a színház és a kortárs vizuális kultúra ötvözése, a hagyományos műfajok újrakeverése érdekli őket: csináltak folkot technóval, rapet operával kombináló előadásokat, alvószínházat, egyperces színházat, beindítottak egy varieté-sorozatot, melynek Worst of-ja kultelőadássá vált.
Halász halála óta Vajdai minden évben megrendez egy neki szentelt emlékelőadást: 2006-ban a HalászHajó programsorozatot, 2007-ben a Katona Kamrájában Keresők-et, melyben egy Halász hangját is tartalmazó rádiójáték hanganyagát playbackeli valós szereplőkkel.
Ismét a Katonával együttműködésben mutatta be a TÁP április közepén a Fisherman’ Friends c. Halász-dokumentumszínházat. A Fisherman’s interaktív előadás, melyet a nézők maguk szerkesztenek. Tizenegy csatornás installáció, kép-, hang- és élő sávokkal. A Kamra terét is különböző sávokra osztja Vajdai, melyekbe rövid, ismétlődő jeleneteket, 4-csatornás videókivetítőt és egy zenészt helyez. A nézők audioguide-jaikon választhatják ki az őket érdeklő csatornát: a színészek mikroporton közvetített hangját, a videókhoz tartozó ill. független hangdokumentációkat. A csatornakiosztásban szerepelnek részletek a Squat Theatre-rel készített Mr. Dead and Mrs. Free-ből (1982), a Herminamező werkfilmjéből, Halász egy beugrásából az Apa szerepébe Gyerekünk c. előadásában (Új Színház), valamint saját virtuális temetésekor mondott beszéde. A színpadon játszott jelenetek Halász két, Katonában rendezett előadását (A kínai, Önbizalom) rekonstruálják.
A színházi szituáció (színpad vs. nézőtér) és az előadás időtartama (1 óra) adott, de ezen belül a néző szabadon alakíthatja ki saját Halász-előadását. Közel száz néző, mindenki a saját előadásában – ez egyszerre a színház általános "működésmódjának" találó kidomborítása, ugyanakkor a virtuális képfogyasztás színházi szituációba helyezett megfogalmazása. Vajdait bevallottan foglalkoztatja a YouTube, amit egyfajta virtuális mini-varietének fog fel, rögzített identitások és dramaturgia nélkül.
A következő TÁP-előadások:
Fisherman’s Friends: Kamra, jún. 7., 20:00
A Nagy Színészverseny: POSZT (Pécs, Bóbita Bábszínház), jún.11, 21:00
Érdemes kipróbálni, hiszen, ismét manifesztumukból idézve: "A TÁP Színház bármelyik előadása meg tudja változtatni az Ön életét".
Vonatkozó linkek:
http://szinhaz.tv/page/virtualis_valosag
http://szinhaz.tv/page/keresok