Ajánló

Select all, delete all
Csáky Marianne az egyik legizgalmasabb és idehaza leginkább alulértékelt magyar művész. Pályájának váratlan fordulata, hogy ösztöndíjak és meghívások nyomán Kínában, Dél-Koreában töltött el hosszabb időt, s ott munkái igen komoly visszhangra találtak. Amennyire ez itthonról felmérhető, talán kijelenthetjük, be is futott. Érdekes módon, Európába onnan kezd „megérkezni”. Meglehet, hazai recepciója is változik egyszer. Dunaújvárosban, a július 29-ig még zajló ARITMIA fesztiválon egy Európában elkezdett és Ázsiában elkészült munkája látható (Delete; 2010), amelyben egy régi privát filmfelvételt forgatott újra, ottani szereplőkkel megfejtve és értelmezve az egykori eseménysort.
Aritmia_2011


ARITMIA_2011

 

K! Még mindig!
Bár már jóval a megnyitó után vagyunk, az ajánlat talán mégsem elkésett, hiszen egy teljes relaunch-ról és egy új állandó kiállításról van szó. A Kassák Múzeum megújulása a hazai múzeumi színtér üde, izgalmas eseménye (azaz inkább több éves folyamata) volt, és elég kevés közfigyelmet kapott. Az új kiállítás pedig – jól megértve a kor üzenetét – trendivé tenné, vagy fogalmazzunk inkább úgy: visszahozná a szélesebb köztudatba Kassák Lajos személyét és életművét. A baloldaliság, mint alapállás, világszemlélet és (művészeti) gyakorlat igencsak aktuális és egy problematikus kérdések, s így a Kassák! valóban sok szempontból a legjobb pillanatban landolt a hazai szellemi térképen. Kis alapterületű kiállítás, de többször is vissza lehet menni, mert tényleg sokat kínál. Arról nem szólva, hogy kiegészült egy, a múzeum 35 éves történetét bemutató kiállítással is. Nehezen kihagyható.
Kassák! A múzeum új állandó kiállítása


Kassák Múzeum

 

 A jövő zenéje a múltból


ПОКОЛЕНИЕ Z / Z GENERÁCIÓ

A teremin nevű hangszer létéről – de talán helyesebb volna szerkezetet, vagy találmányt mondani –, Najmányi László írásaiból értesültem először. S nemcsak az eszközről, hanem megalkotójáról, Leon Thereminről is.  Hát, most itt van maga a holmi is, az összes többivel, a variofonnal, terpszitonnal, ritmikonnal, a grafikus hangkeltő izékkel együtt, mindazzal, ami a jelenkori elektronikus és kísérleti zenékre is nagy hatással volt, és ami még több, hozzá itt a kontextus is. Viktor Pelevin könyve óta a Generation P variációit használjuk mindenféle orosz jelenségekre, kiváló elnevezéseket lehet így alkotni. Az OSA most a „Z”-t illesztette a Generation szóhoz, annak a kiállításnak a címében, amely A hangművészet és zenetechnikai orosz úttörői 1910 –től az 1930-as évekig alcímet viseli. Élményszerű az egész, igazi telitalálat. Megkockáztatjuk: családi program. 
ПОКОЛЕНИЕ Z / Z GENERÁCIÓ

  • http://www.karas.hu/ karas

    Aritmia_2011 megnyitó:
    szutseszter.hu/kepek/fizika.html

  • iparterves

    Ez egészen biztos, bizonyítható és védhető állítás?

    “Csáky Marianne az egyik legizgalmasabb és idehaza leginkább alulértékelt magyar művész.”

    Vagy figyelemfelkeltő túlzás inkább. ( Efelé hajlok inkább. )

© 2017 Tranzit Hungary Közhasznú Egyeslüet

A tranzit program fő támogatója az Erste Alapítvány