Ajánló

Városok rézből 
Újszerű reneszánszát éli az ipari forradalom és a gőzkorszak – jó egy éve került a cyberpunk mellé ódon, patinás kistestvérként a bőrbarna-sárgaréz steampunk, amely főként divatban és használati/designertárgyakban, kevésbé könyvekben és filmekben próbálja meg átadni az igazi do it yourself-et. A Gil Kenan rendezte, Tim Robbins-t és Bill Murray-t is felvonultató CITY OF EMBER szemöldökemelően látványos, története pedig több mint enyhén utal a nyolcvanas évek lengyel scifijeinek torokszorító klausztrofóbiájára: úgy építették fel Ember földalatti városát, hogy 200 évig tartson csak ki, az utolsó pillanatban pedig gyermekek jönnek rá arra, hogy inkább megmentenék a világot. Kötéltánc Zion városa, a Bioshock által etalonná kiküzdött rézpátosz és a mesedélután között.



A világ legrövidebb főutcája

A világ legrövidebb főutcáját elevenítette fel újra a boingboing érdekességportál: Piet Schreuders azon projektjéről számolt be, amely a kaliforniai Culver City főutcáját digitalizálják be. Aki úgy véli, sosem hallott még a városról, megnyugtatjuk: nemcsak hallott róla, hanem látta is: ez volt ugyanis a Metro Goldwyn Mayer stúdió otthona, itt készültek a Stan és Pan filmek, az Elfújta a szél, a Tarzan-filmek, a Grease, de még az E.T. is. Hiába a klasszikus amerikai kultúra egyik alapeleméről van szó, a mai módszerekkel már csak már synthespiant, digitális szereplőt kell bevágni ahhoz ebbe a városmodellbe, hogy beinduljon a Hal Roach stúdió második fénykora – a videómegosztókon.



Techno-opera a Met színpadán

Interaktív opera debütált a Metropolitan Opera színpadán – Berlioz
"Damnation de Faust" darabjának nyitóáriája közben digitális madarak
raja röppen fel, amelyeknek repülési iránya az énekes hangmagasságától
függően változik, a katonák lába szintén digitálisan megjelenített
aljnövényzetet választ szét, ezt pedig mozgásérzékelő infravörös
érzékelőknek és kameráknak köszönhetjük. A számos interaktív digitális
trükk kiötlője Holger Förterer, akinek szoftvere a színpadi
szenzorokból begyűjtött információk alapján változtatja meg a
projektorokból érkező képeket – szerinte a rendszer igazi "augmented
reality" réteget fektet az igazi valóságra.


credits: Sara Krulwich/The New York Times
forrás: http://tranzitblog.hu/wp-content/uploads/2008/11/07faust.large2_1.jpg

© 2024 Tranzit Hungary Közhasznú Egyeslüet

A tranzit program fő támogatója az Erste Alapítvány