A yippie és a halál

Egész hosszú, eseménydús, munkás életemben önállóságra törekedtem, amit életem alkonyára, az informatika segítségével sikerült elérnem. Végre nem kell kunyiznom, könyörögnöm, szívességet kérnem. Végre nem vágnak át, nem szívatnak, szopatnak, vezetnek félre. Mindent, ami egy-egy művemhez szükséges meg tudok magam csinálni.

Néhány hónappal ezelőtt, amerikai megrendelésre készítettem egy sorozat digitális festményt kőkorszaki laptopomon. A megrendelés délután háromkor érkezett e-mailen New Yorkból, egy divatcégtől, akik képeimet a várószobájukban elhelyezett video displayen játszák várakozó klienseiknek. A 12 képből álló sorozatot délután négyre elkészítettem és átlőttem az Óceánon. Este hat előtt néhány perccel felvettem a honoráriumot a …………. egyik közeli kirendeltségén. Amerika ilyen is tud lenni.


Buddha’s Army (2007-2008)

Másnap délután a kapott pénzből, lakbérem és adósságaim kifizetése helyett megvásároltam a számítógépet, amelyet az éjszaka kiválasztottam a neten. Megvásároltam a szükséges programokat is. Hangos „Yippie!” kiáltást hallattam, amikor bunkeremben, alig hallható surrogással beindult a szupergép (persze maradéktalan örömet kifejezni az én fajomnak tilos: amint ezeket a sorokat leírtam, bedöglött a gép DVD írója). A következő napok az ………… video szerkesztő program tanulásával teltek. Bár a „számítógépes géniuszok”, akik eddig a színházi előadásaimhoz szükséges video anyagokat készítették kelletlenül, szakzsargonnal bombázva azzal riogattak, hogy az ………… használata valósággal ördöngősség, azt tapasztaltam, hogy erről szó sincs. A programot a Merlin színházban elkezdett WordCitizen sorozatom háttérvetítéseinek összeszerkesztésével tanultam meg pár nap alatt. Kiderült, hogy amin eddig a nálam harminc-negyven évvel fiatalabb, komor specialisták molyoltak pénzért, fontoskodva hónapokig, azt én 2-3 nap alatt, ingyen össze tudom hozni, sokkal lazábban, jobb hangulatban, mint az eddig nekem „szívességet” tévők. Annyi nagyképű dilettáns van ebben az országban, hogy csoda, hogy még ketyeg. A hangfelvételeimet, hangvágást már régen magam csinálom. Az új gép ezt a munkát is felgyorsította. Hozzákezdhettem régi tervem, a video könyvek megvalósításához. Elsőként a Könyvhéten megjelent, Schuller Gabriella színháztörténésszel közösen írt YIPPIE! Az engedetlen polgár című, az 1960-70-es évek Amerikáját bemutató könyvünk video könyv változatát készítettem el, az Internet végtelen szemétdombján guberált szellemi kincsek felhasználásával.


Ceterum Censeo 01-02 (2007-2008)

Az elkészült, az appropriation art műfajába tartozó, Yippie Trilogy című művet 2008. június 7-én, a szezon utolsó WordCitizen eloadása prelűdjeként, a Merlin színházban mutattam be. Az előadás egyben a nyomtatásban megjelent könyv első bemutatója is volt. A bemutatót követő napon hozzákezdtem a Bloom’s Prayer című, 2007-ben készített video könyvem remixéhez. A két művet egyetlen egységként, Leopold Bloom könyvtárából összefoglaló címmel 2008. június 15-én, a szombathelyi Irokéz galéria Irokéz Bloom című, Major János, IPUT / TNPU (St. Auby Tamás), a SZAF (Szájjal és Aggyal Festő Művészek Világszövetsége) és az e sorokat jegyző blogger közreműködésével rendezett, a 2008-as Bloomsday fesztiválhoz kapcsolódó kiállításán mutattam be.


Ceterum Censeo 01-02 (2007-2008)

A kiállítás megnyitója előtt három nappal Major János meghalt. Amit az élő képzőművészetről tudok, tőle tanultam. A megnyitót megelőző két nap azzal telt, hogy a kiállítás részvevői megpróbáltak konszenzust találni a méltó megemlékezés kérdésében. SZAF eredeti javaslata – amelyhez TNPU / IPUT (St. Auby Tamás) is csatlakozott – az volt, hogy egyedül Major János műveit állítsuk ki. Én az eredetileg tervezett kiállítás megtartását, és Halász Péter 2006-os élve felravatalozására, Bob Marley népünnepélyként celebrált temetésére és a Bali szigetén látott boldog kremációkra hivatkozva a sorsot képen törlő örömünnepet javasoltam, remélve, hogy az orgiába fordul majd, Major János kukkoló szellemének legnagyobb örömére. Arra gondoltam, hogy video könyveimnek az elfüggönyzött vetítő fülkéből kiszűrődő zenéje, Johnny Cash, Jerry Lee Lewis, Chuck Berry, a Beatles, Jimi Hendrix, a Rolling Stones, Ian Dury & The Blockheads, Peter Tosh, Bob Marley és a Spiderbaits realista imái átlényegítik majd a teret és az időt. Kompromisszumként szelíd megoldás született. Nem volt se bor, se pogácsa, se orgiába forduló örömünnep. Major János művei fő helyet kaptak, IPUT / TNPU Major régi műveit idéző installációt alkotott, hármunk munkái pedig gyászoló hozzátartozókként, az egyik sarokba csoportosultak.


The Cellar’s Secret (2007-2008)

A megnyitón St. Auby Tamás a „legismertebb ismeretlen művészre” emlékező, szép beszédet mondott. Video könyveimet egy csendben töltött periódus után kezdték el vetíteni. Már a Budapest felé tartó vonaton elkezdett csengeni a telefonom. Kiadványok szerkesztői, akik e-mailjeimre soha nem válaszolnak, beküldött írásaimat visszajelzés nélkül nem hozzák le, munkáimról nem közölnek recenziókat, most nekrológokat kértek tőlem. Én, aki nem járok temetésekre, még a sajátoméra sincs szándékom elmenni, ügyeletes sírásóvá avanzsáltam. Valahányszor meghal egy, a csak egyoldalú kommunikációt ismerő íróasztal-ölelők szellemi felmenői által betiltott, a „szabad” Magyarországon is gondosan negligált, elhallgatott, marginalitásba szorított művész, engem kérnek fel gyászbeszéd megírására. Néha vállalom a feladatot, néha nem. Ezúttal elvállaltam az egyik felkérést. Így azok, akik nem tudták ki Major János, talán megsejtik majd, hogy ki volt. Az biztos, hogy a művésznek most, hogy nincs már útban, jóval több kiállítása, és munkáinak erősebb visszhangja lesz majd, mint életében volt. Már biztosan feni a fogát, tágítja zsebeit néhány „művészettörténész” Major János életművének kiállítására.

 

54 thoughts on “A yippie és a halál

  1. 1 óra alatt 12 kép? Jók lehetnek… Látom megtaláltad a gyári fotosop pluginokat! (Buddha’s army)

    >:)

  2. Vannak olyan jok a muszaki szakijaink, mint a muveszeink, azzal a kulonbseggel, hogy az elobbieket nem kell mindenkinek kitartania, igy maganugy hogy mit es hogy csinal.

  3. “Annyi nagyképű dilettáns van ebben az országban, hogy csoda, hogy még ketyeg.”

    Az biztos. Ennel mar csak tehetsegtelen amatorbol van tobb, melyek koze, mellekelt kepanyagod alapjan, te is tartozol. Mai magyar kortars muveszek = tehetsegtelen groteszkek.

  4. van aki fizet ezekért a képekért???! Eszméletlen, hogy még te höbörögsz.

  5. Hát ez tényleg borzalmas. A képek is, meg a “kortársművész” tolvajnyelv is, hogyaszongyahogy: “Valahányszor meghal egy, a csak egyoldalú kommunikációt ismerő íróasztal-ölelők szellemi felmenői által betiltott, a „szabad” Magyarországon is gondosan negligált, elhallgatott, marginalitásba szorított művész,…” Ettől a gyomrom forog. Ha az művészet és kultúra, amit ezek az emberek képviselnek, akkor én inkább barbár leszek

  6. T. seetchoo es csapattarsak

    Hoborogni jobb lenne mashol, itt ervek es ellenervek mukodnek, s nem utolso sorban az ehhez szukseges tajekozottsag, ami ugy tunik meglehetosen hianyos. Ez onmagaban meg nem lenne gond, ha tudasvagy es eloitelet mentesseg tarsulna hozza.

    S.E
    szerk.

  7. Hát barátom, azt hiszem te egy igazi szakbarbár vagy. Egy nagyarcú mitugrász, aki azt gondolja, hogy mindenki más szart sem ér, az ő munkájukat bárki el tudja látni.
    Te büszke vagy rá, hogy 12 képet csináltál 1 óra alatt? El tudom képzelni milyenek lettek.
    Annak örülök, hogy beleszőtted mondandódba, hogy külföldön is ismernek és színházban is dolgozol.
    Ennek ellenére egy nyomorult kielégítetlen pöcs vagy te barátom.

  8. T. Süvecz Emese

    seetchoo és csapattársai azt kifogásolták, hogy ezek a képek, meg a bemutatott anyag nem indokolják meg a cikk modorát. Hipokritikus leszólni a harminc-negyven évvel fiatalabbakat, amikor a szerző gyári megoldásokkal percek alatt összerakható képeket ad el annyi summáért, amiből egy új számítógépet képes venni.

    Ezt kikérném azon művészek nevében, akiknek el kell dönteni, hogy most kenyér, vagy zsömle kerüljön az asztalra, mert mindkettőre nincs pénz.

    A kor nem érdem, hanem állapot, s ha az embert valaki akár MS painttel és irfanviewval lenyomja számítógépes képek terén, akkor a kevesebb arc valami, általunk emberi értéknek nevezett dologban több.

    Uff. És ez így index címlap.

  9. Seetcho azért mert egy összetett mondat problémát okoz ne másokat hibáztass:-D Olvass sok filozófiával foglalkozó könyvet és akkor gyorsan belejösz:-)))))

  10. Igen, használjuk alapanyagként.
    Engem ugyanis rendkívül szórakoztatnak e hozzászólások, másfelöl elgondolkodtat az “indexcímlapról idevonzott” kommentelők naív és totális műveletlensége, és az, ahogy értelemzik a műveket.

    Másfelöl szórakoztató Najmányi stílusa, meg ismerkedése a számítógéppel/ Képbolttal, illetve az, ahogy ő, egy nálam több generációval idősebb ember, – akit én művészileg igen sokra tartok és színházi darabjait kívételesen minőséginek- mit lát a ma digitális kultúrájából, annak előállításából.
    Egyébként alap photoshop plugineket lehet iszonyú jól is használni. Leszólni azt, aki valami jót csinál belöle, olyan mint leszólni a természetfotóst, mert nem ő készítette a tájat, madarat, hanem találta azokat az objektívje előtt.

    Apropó művészet:
    http://www.youtube.com/watch?v=ElrldD02if0
    Ami itt van, az inkább mesterségbeli tudás. Egyik is másik is nagyon jó.

  11. Mondd, hogy nem a te műveid ezek a képek! Mondd, kérlek, hogy ilyet magyar nem csinál. Mondd, hogy nem vagy ember. Mondd, hogy ez szerinted is szar. Mondd, kérlek!

  12. fuchspeter 2008.06.23. 19:47:49

    “”másfelöl elgondolkodtat az “indexcímlapról idevonzott” kommentelők naív és totális műveletlensége,””

    Hát persze bazd+! Nincs nálad okosabb senki más!

  13. Ez mar csak igy van, az atlagember ellenseges az altala eltartott muveszbagazzsal szemben, ertheto okokbol. Megjegyzem, a toluk kapott sarzsiert cserebe igazan kijarna legalabb egy fikarcnyi tisztelet, nincs rosszabb, mint az ingyeneloseget nagykepuseggel kompenzalo muerto.

    Rossz iranybol tekint a muveszvilag az alazat kerdesere, de egy olyan helyzetben, ahol egy egesz szakmat az arrogancia definial, nyilvanvaloan allandosult onbizalmi valsag van, en csak azt nem ertem, miert adunk nekik akarmennyi penzt is? En szivem szerint pont olyan valaszt adnek nekik a koltsegvetesen keresztul, amilyen valaszt ok adnak arra a kerdesre, hogy “miert kell 3 evig a megfelelo egyetemre jarnom ahhoz, hogy ne csak egy negyzetracsot lassak a kepen, amit az en adombol finansziroztak?”.

    A kovetkezo bejegyzesben a szerzo felfedezi maganak a clipartot az also nepretegek tomegmuveszetenek metaforajakent.

  14. nebazz, én egy óra alatt egy weblap header-ével nem készülök el. de én csak az indexcímlapról idevonzott naív és totálisan műveletlen barom vagyok, aki nem érti, hogy default pluginok használata mi a fasztól művészet. a végén még kiderül, hogy én egy meg nem értett művész vagyok, azért meg nem értett, mert nem ismerik el a munkám, és pár órányi melóból nem vettem még soha új számítógépet. és azért nem használok a mindatok elején nagybetűket, mert ezzel is kifejezem megvetésemet a középszer iránt.

    fuchspeter 2008.06.23. 19:47:49

    nem azért van a leszólás, ha valaki alap dolgokat fedez fel, hanem azért, hogy utána kvázi lebecsmérli a többiek munkáját, akik esetleg a képszerkesztésben kicsit járatosabbak. szomszéd hülye pistikéje is összerak egy weblapot tíz perc alatt frontpédzsel, oszt mégsem lesz attól még sem webdizájner, sem webszerkesztő, sem webprogramozó, marad a szomszéd hülye pistikéje, aki azt hiszi, hogy ő most milyen nagyot alkotott. holott.

  15. Az legalábbis egészen biztos, hogy nem azért “ketyeg el” az ország, mert a jelen alájuk tolt kerekesszékében (ld P.shop plugin) tekerő csontvázak a múlt értékrendjének szemüvegén át úgy látják a menetszél által fölkavart leveleket hályogos szemükkel, hogy azt hiszik: éppen most fingják a passzátszelet. Lehet N. úrnak a bennfenntesek (“tájékozottak”) számára példaértékű előélete, semmi nem menti a tipikus nagyarcú, önfényező bejegyzését, amiből bizony, ahogy a kommentelők is nagyszerűen észlelték, messze kilóg a lóláb. Önjelölt, és a haveri kör által jelölt zsenik, akik, ha véletlenül találkoznak a klikken kívüli véleménnyel, szívükhöz kapnak és tájékozatlanságot (értsd: miért nem a mi klikkünk kánonja alá veted magad) kiáltanak, ld süvetz, mindenember (hú, filozófia, beszarok!). De visszakerülnek a helyükre, a családba, akolmelegbe, ahol jól érzik magukat, és tündökölhetnek, Drazsé meg, akihez jól illenek, majd megírja őket a szemekbe, a börtönlapba. Az ország pedig szerintem elketyeg nélkülük is, mert vannak benne dolgozó emberek is, akik teszik a dolgukat, nem passzátszelet fingják. “sebaj, legyint rá Kempelen, csak az egészség meglegyen, az élet úgyis elmegyen”
    Uff

  16. Mint szakértő elmondanám az első képről a véleményem: Igénytelen, nagyon diletáns és nagyon közhelyes.
    Művészetről itt szó sem lehet, ez egyszerű iparosmunka, és annak is gyengébb fajtája.

    Második kép nem tudom honnan származik, ebben a formában ugyanaz, mint az első.

    A harmadik csoport, az internetről összelopkodott képek tendenciózus feliratozása, ötletnek akár jó is lehetne, de csak egy valódi művész kezében.
    Így a kivitelezés nagyon gyenge és megintcsak diletáns kézre (és gondolkodásra) vall.

    A cikk szerzője szerintem hazudik, amikor az ő művészi elismeréséről beszél. Képtelenségnek tartom, hogy ez az legyen.
    Ha mégis: akkor gratulálok. Nem sok embernek sikerül sok pénzt keresnie, szinte semmi munkával.

  17. Szégyen, hogy egyáltalán művészetnek mered titulálni ezt az összelopkodott-ollózott-gányolt förmedvényt. De valószínűleg csak én nem értelek meg.. Inkább fizetted volna be a lakbért.

  18. Mielőtt itt elharapódzás lenne, had szóljak még egyszer, ha lehet.

    Dr Watson már körülhatárolta a lényeget: bizonyára személyes műveletlenségem, hogy ez számomra az első felület, ahol a művész úrtól bármit is látok. Nem, nem a képek milyensége és a módszer gányol bele lelki világomba, hanem a társult arrogancia.

    Ha röviden akarnám mondani, akkor ez egy valóságteszt. Mi, tapló indexesek vagyunk a széles fogyasztói közönség, és ha nekünk nem tetszik, az nem feltétlenül a mi szegénységi bizonyítványunk, hanem a művész egyese üzenettovábbításból/megvalósításból. Szerintem. A szépérzék nem diplomák függvénye.

    További minden szépet.

  19. Kedves Demo. Egyébként neked is igazad van, mindkét hozzászólásodban. Indexes közönség vagytok, más ismeretekkel, mint azok, akik Najmányi előadásaira járnak, könyveit veszik, stb, és itt a blogját olvassák. Ezt a világot nem annyira ismeritek, ezért nem olyan nagyon érdmes beszólni neki.

    Igazad van, ez egy (index)valóságteszt. Kár, hogy nem adatik meg mindenkinek.
    És nem vagytok taplók. A műveletlen nem taplót jelent. Én is műveletlen vagyok számtalan területen. És nem is szólok be oda semmit.
    És a szépérzék valóban nem diplomák függvénye.

  20. Demo 2008.06.23. 21:54:10

    Én a magam részéről már olvastam Najmányit annak ellenére, hogy egyszerű pesti iparos vagyok (Pl. a wanted-ben és az ÉS-ben ha jól tévedek.)
    Szerintem van mire szerénynek lennie!

  21. Hadd jegyezzem meg – két d-vel :oD -, hogy _ééén_ a szokásos indextaplóknál is taplóbb vagyok, ugyanis _ééén_ nem a műveletlen, hanem az álfélművelt ember szerepét játszom, ami nagyságrendekkel rosszabb. :o) Egyébként meg: Heuréka mspaint.exe!

  22. szerintem elkerülte pár ember figyelmét, hogy a blogoló nem a tőlünk (adónkból) kapott vett új számítógépet, hanem talált vevőt a képeire, akinek megért annyi pénzt. úgyhogy a “minek adunk ezeknek pénzt” kérdés célt téveszt, nem adunk, azok adják, akiknek tetszik amit csinál. a képek zömmel nekem sem jötek be, ez az én ízlésem, magánügy, ezen az alapon nem tartom elfogadhatónak fikázni. akinek nem tetszik, minek szól be? az az utcán szembejövővel is közli, ha ellenszenvesnek találja? netán ez (a beszólás) okoz örömöt? ennyit a művész és közönsége közti párbeszédről. a másik téma, miszerint alapszinten használva a képszerkesztőt a blogoló úgy ítéli meg, hogy az általa eddig felbérelt szakemberek munkájának színvonalával vetekszik amit maga csinált, az megintcsak magánügy. anélkül, hogy egymás mellé téve láthanánk az általa ekézett szakemberek és az ő saját munkáját, nem dönthető el, hogy igaza van-e.
    ps: seetchoo: egyben egyetértek, az idézett mondat tényleg gáz.
    ps2: azért a lakbért okosabb lenne befizetni
    ps3: szibarita: “hogy ne csak egy negyzetracsot lassak a kepen” : hol láttál te itt négyzetrácsot?

  23. off – Itt is megjegyezném: a tizenharmadikai 19:40-es poszt lett volna címlapra való. – on

  24. fuchspeter

    “Egyébként alap photoshop plugineket lehet iszonyú jól is használni. “

    Igen, magasfokú kreativitásról tett tanúságot a művészúr a budda képen. Kábé két kattintás, az egyik vmi szaros Sketch, a második rá pedig egy szaros Texture.

    A fotosop nem a pluginoknál, hanem a manuális ecsetelésnél kezdődik. Ez meg közhelyes, unalmas, nem vizuális, és szar. De legalább jól keres vele.

    Mindenesetre két évig készítette (2007-2008), namost 12 kép / órával számolva tán nem kéne pont szilveszterkor, 23:58 és 00:02 között ezzel foglalkoznia. Inkább lője le magát.

  25. grats hogy sikerült eladni a képeket!
    de “művésznek” azért ne kiáltsd ki magad. vicces képek, meg van ami jópofa de ilyenekkel tele van a net…

    a másik hogy az már régen rossz ha egy képre rá kell írni hogy mi is az értelme…

    valahol itt van a határ a művészet a netes hülyülés között.

    de ha már ráírkálsz a képekre akkor a tipóvara egy kicsit több
    időt szánhattál volna.

    és még1 rosszmájú megjegyzés: intermédia szak? 😀

  26. Ez tenyleg maganugy (marmint hogy ki mennyiert mennyit dolgozik), mint ahogy az is, hogy az egesz bejegyzes egy nagykepu osztas a fent illusztralt semmik talajarol, ennek megfeleloen az erre adott termeszetes reakcio, a “hat te hulye vagy” is az, nem ertem, ez hogy nem vilagos.

    A kozpenzrol szolo megjegyzes pedig nagyon is all a fenti uriemberre. Ha az allam nem tamogatna ezeket a hobbijait, ugyanugy arkot kene asnia, mint mindannyiunknak.

  27. A http://www.wordcitizen.hu oldal megtekintése után elgondolkodok, hogy a kedves művészúr mi jogon mer bárkit is dilettánsnak hívni…
    Persze lehet ez is csak egy dilettáns ifjonc műve.

    A pénzt meg WU-val küldték? Hihetetlen… Inkább kérte volna el a kezelési költséget is és várt volna 2 napot… Bár lehet akkor nem ketyegne ő sem.

  28. Hello!

    Azt üzenem a ma(2008.06.23, 23:09) -kor a XI. ker. Fehérvári út, Andor u. sarkán haladó, engem zebrán majdnem elütő és dudáló senki fasznak, hogy remélem azt, hogy a gyerekét üti majd el hasonló helyzetben. Üdv.

    Ps. Nagy paraszt vagy, te seggfej

  29. Kedves mintmindenember!

    Megszólítva érzem magam, hát személyesen neked válaszolok. A tanácsodat nem lesz nehéz megfogadnom,mivel filozófiából írom a doktorimat :). (tényleg) . ami az összetett mondatokat illeti: kifejezetten nagy barátja vagyok a cizellált kifejezésmódnak, de a “poszt-posztmodern” tolvajnyelvenk, mely mögött nincs valódi mondandó már nem. A komment ezen ellenérzéseimet volt hivatott kifejezni, sajnálom, ha félreérthető volt.

    Ezek a képek meg viccnek is rosszak.

  30. És az elgépelések meg azért vannak, hogy a hermeneutákat az őrületbe kergessem velük 🙂 Szándékosak, nem azok? 😀

  31. Az meg hogy van, hogy a többnyire fikázó, arrogáns beszűkült kockafejű netpöcs kommentelők rossz néven veszik, ha valaki más is arrogáns?
    Főleg, ha csak annyiban az, hogy nem az ő szájuk íze szerinti dolgokban arrogáns. (Mert valójában nem arrogáns, csak maguk nem értik)

    Ki nem szarja le, hogy mennyi idő kell valakinek ahhoz, hogy kitaláljon és megcsináljon valamit?
    Ha nekem évekig kéne faragnom egy követ ahhoz, hogy valami figura kijöjjön belőle, akkor én már nagy művész lennék?
    Akkor nekem maguk már adnának pénzt?

    Egyébiránt meg csapják már kifele az internetre a földöntúli, világmegváltó munkáikat, amivel fényesen bizonyíthatnák – egyetlen szó nélkül – , hogy mekkora művészek és műértők maguk, konkrétan.
    Mer ez így eléggé fingszagú hőbörgés csak.

  32. Mondjuk nekem volt egy munkam, amiben a villany 1 percig fel volt kapcsolva, aztan 1 percig le. Kaptam erte Turner-dijat, mert egeszen ujszeru kontextusba helyeztem a szobat, mint teret.

    Rendszeresen jarok ilyen koklerek tarlataira, ezeken a tarlatokon sajnos okosan diskuralnom is kell ezekkel a koklerekkel es megbeszelnem veluk, mi miert zsenialis es jatszanom veluk a gyerekes kozepiskolas nepszeruseg-jatekukat (a csajom eroskodik, en szivem szerint megmondanam nekik a velemenyem).

    Naluk kicsinyesebb, szomorubb tarsasagot nem nagyon lattam meg. Szivem szerint soval behintenem az egeszet es ujrakezdenem valahol ott, ahol elkezdtuk oket kitartani, kollektive.

  33. ez:

    ,,|,.
    (a középső ujj) mint a punk-attitűd vizuális megjelenítése olyannyira elcsépelt ikon, hogy…
    (és ezen még csak ront a pénz-tenger giccses-vulgáris közhelye)

    “…az Internet végtelen szemétdombján guberált szellemi kincsek…”

    na majd biztos szól valaki az Artisjusnak

    :riszpekt Najmányi László, de az internet ilyen szemétdomb
    nem tiszteli az érdemeket

  34. A “nagyképű dilettáns” gondolom önirónia…

    Az Adobe After Effects (vagy csak a Premiere?:) valóban könnyű program – annak, aki csak igen egyszerű, home-video jellegű dolgokat akar készíteni

  35. Tudom, hogy magánügy, de az az igazság, hogy nagyot csalódtam… azért fecsegtem ennyit

    A hippiek/yippiek “Öregek már, laptopjuk van”

    pont

    “szasztok vúdsztok
    méénem húztok…”
    (Ludditák: Hippi)

  36. szórakoztatóak a kommentelők, úgy látszik sokan érintve érzik magukat a témában.. :D:

    mindenestre, ha az ebéd (vagy a vacsora) megülte a gyomrokat, léteznek olyan helyek a diszkrét ürítésre, amiknek használatára már koragyerekkortól fogva tanítja, ösztönzi szűkebb-tágabb környezete az egyént?

  37. Legalább ne rontanád el az írásjelet a mondat végén ha már ennyit görcsöltél ,hogy kipréselj magadból valami frappáns beszólást.

  38. “másfelöl elgondolkodtat az “indexcímlapról idevonzott” kommentelők naív és totális műveletlensége”

    Hát öcsém, rég láttam ekkora öngólt. Leírod hosszú í-vel, hogy naiv, aztán nekiállsz mások totális műveletlenségéről pofázni. Lófaszt a seggedbe, azt.

    “Valahányszor meghal egy, a csak egyoldalú kommunikációt ismerő íróasztal-ölelők szellemi felmenői által betiltott, a „szabad” Magyarországon is gondosan negligált, elhallgatott, marginalitásba szorított művész, engem kérnek fel gyászbeszéd megírására.”

    Lefordítom: akkora nagy trágyák vagytok, hogy senki sem érdekel, de ti ezt úgy érzitek, hogy elnyomnak, mert aztán bármit is számítana, hogy mit fostok össze. Hú de rühellem az ilyen öntelt, magukat művésznek tartó pöcsöket, akiknek annyi gógyijuk sincs, mint egy fogyatékos pocoknak, bezzeg arcban minden kompenzálva van.

    “Olvass filozófiát” Pf, anyád meg szüljön sünt, hülyebarom.

  39. Basszameg, Najhmányi, például Önnek kéne vérrel-szarral-húggyal védelmezni azt, ami még testtel rendelkezhető tartalom lehet a kultúrában. Ehelyett büszke rá, hogy ez reménytelen? Büszke Ön, hogy fotosoptutoriallal keres pénzt pár óra alatt? És ami a lényeg: akkor ezután ne is mondjam a hatodikosoknak az iskolában, hogy ez az eljárás milyen gáz? Illetve hogy mennyit ront a(z egyébként is lassan teljesen elfelejtődő) megsejtett tartalmak életképességén?

    A helyesírási szabályok be nem tartása egyébként a megvilágosodás következménye?

    Vagy provokál Ön? De minek?

  40. Tisztelt Dr. Watson!
    Szives figyelmébe ajánlom, nem süvetz, de Süvecz. Nagy a különbség!:-P
    Az egész vitától meg szomorú lettem.
    Az “oldalak” harcmodora, a stílus, olyan
    méltánytalan. Tisztelet a kivételnek.
    Olyan kicsi ez a paletta, mindenki úgy és olyan technikával alkotja meg véleményét, imresszióit ami hozzá a legközelebb áll, amit a tehetsége, vagy annak valódi hiánya enged.
    Minek acsarkodni?Érteni, megérteni és tanulni kell, már akinek még módja van rá.
    Tanulnék én is, DE MÁR KÉSŐ:-))- P ( József Attila versére céloztam)
    Végül is mondtátok a véleményeiteket, pro és kontra, de a végső megoldást jelentő konklúziót nem találtam.
    Vagy azt ne is keressem, mert a választ a ” műértő” ( vagy nem értő) közönség fogja majd megadni, úgy 5O év múlva.?

Comments are closed.

© 2024 Tranzit Hungary Közhasznú Egyeslüet

A tranzit program fő támogatója az Erste Alapítvány